16 de juny del 2008

Acabaran fent-nos sentir vergonya de ser europeus?

- Que un ser humà pugui ser retingut durant un any i mig a un centre d'internament pel sol fet de no tenir papers em fa sentir vergonya
- Que aquesta mateixa persona, si no hi ha prou espai als centres d'internament, pugui estar-se aquests 18 mesos en una presó (en mòdul separat) em fa sentir vergonya
- Que aquest ciutadà d'aquest planeta pogués complir aquesta pena sent menor d'edat em fa sentir moltíssima vergonya
- Que, a sobre, sigui desterrat de la fortalesa europea per 5 anys, doncs també em fa sentir vergonya

Aquesta és l'Europa que ens volen construir racistes i (neo?) feixistes com a Berlusconi i Sarkozy. Una Europa on els que fugen de la guerra i/o la pobresa són tractats com a delinqüents, on la condició de persona la marquen uns papers, on si tens aquests papers regularitzaran la teva situació (és a dir: faran legals les jornades de més de 60 hores laborals).

Demà passat el Parlament Europeu es pronunciarà sobre aquestes mesures que evoquen èpoques d'infausto record per a la població europea. Quan es diu que l'UE s'hauria de transformar en una mena d'Estats Units d'Europa, pensava que es referien només a la unitat política dels ciutadans europeus. Però es veu que el que volen és imitar també el model econòmic i social de la gran potència. Si aquesta és la gran nació europea que volen construir, jo (a l'igual que molts irlandesos, francesos o holandesos) m'esborro.
No, definitivament el perill per a la democràcia i el benestar de les classes populars europees no ve del sud, ens ve del nord, del lloc on uns senyors s'estan volent apropiar de la nostra estimada Europa.

no han passat tants anys

1 comentari:

ferran ha dit...

Vergonya, de què?

Els hauria de fer vergonya a tots els qui han votat eixa colla de ... (paraula a triar).

potser també t'agradi...

Related Posts with Thumbnails