Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris vaga general. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris vaga general. Mostrar tots els missatges

16 de novembre del 2012

#14NRoig: Viscut i vist des de la meva càmera


(dia 13) 21:45h. Piquet informatiu a Torelló. Evitant #piquetempresatial a l'empresa TC, a l'entrada del torn de nit. Un company del piquet va ser atropellat.

5h. Piquet informatiu a la "Zona Diesel". Únic incident remarcable de la nit amb un camioner que va estar a punt d'atropellar gent del piquet  

6:30h. Piquet informatiu a la Ctra. de Roda (Vic). Sense gairebé trànsit fins les 7:30h. 3/4 cotxes acumulats com a molt

9:15h. Trobada d'alguns grups de piquets a "La Cabra" de Gurb. Preparant-nos per a tallar l'Eix Transversal


10h. Eix Transversal tallat (vídeo)
11h. Piquet informatiu "ocupant" l'ajuntament de Vic

11:30h. Entrada piquet informatiu al mercat municipal de Vic 


12:15h. Manifestació de Vic (vídeo @el9nou)

13:30h. Manifestants arribant al punt de finalització de la manifestació de Vic

18:30h. Manifestació a Barcelona. Això és el lateral de Passeig de Gràcia. No ens vam poder moure ni 1 metre

17 de setembre del 2012

Dret a treballar dels esquirols: Una bona idea

Avui, mentre sentia la ràdio de camí a la feina, escoltava la notícia de la vaga del transport a Barcelona.
Parlava un piquet informatiu (ostres, deu ser complicat ser piquet en una vaga del transport amb els serveis mínims que marquen...). El cas és que aquest sindicalista llençava una idea que a mi sempre m'havia passat pel cap: han de beneficiar-se els "esquirols" de l'èxit d'una mobilització?

La realització d'una vaga l'acorden per majoria els representants legals dels treballadors. El dret de fer vaga s'ha de compaginar amb el dret d'anar a treballar, això és així. També està molt clar que les amenaces a treballadors per algun empresaris condicionen el dret a vaga, aquí té importància l'actuació dels piquets, que moltes vegades serveixen "d'excusa" al treballador davant la coacció d'alguns empresaris.
Tot i així, continua havent-hi treballadors que no són coaccionats per l'empresa i van a treballar de manera conscient i voluntària (bé per ser contraris a la convocatòria, bé per no perdre el dia de sou). Efectivament, aquests treballadors tenen dret a anar a la feina.

Ara bé, els que som delegats sindicals sabem (i moltes vegades ens fa ràbia) que de les millores i avantatges que s'aconsegueixen amb la negociació, i/o amb la pressió, se n'aprofiten tots els treballadors, els que s'han mobilitzat, se l'han jugada i han perdut dies de sou, i els "esquirols" de torn. De fet, moltes vegades el que menys es "mullen" i els "esquirols" són els més exigents i crítics amb els sindicats.

Doncs bé, aquest piquet de la vaga de transport d'avui proposava que els piquets, a banda d'informar als treballadors del motiu de la vaga i dels seus drets, fessin signar un document a aquells treballadors que es neguessin a secundar la vaga, conforme es desvinculen de la vaga i, aquí ve lo important: ES DESVINCULEN DE LES MILLORES ACONSEGUIDES AMB LA MOBILITZACIÓ!

Per a mi és d'una lògica i justícia totals. Si no estàs d'acord amb una convocatòria de mobilització i no ajudes al seu èxit, per què t'has de beneficiar d'aquest hipotètic èxit?
Dret a ser "esquirol", sí, però amb totes les conseqüències.

30 de març del 2012

Vaga General a Vic. El meu recull fotogràfic

05:30h: Al #piquetinformatiu de l'entrada del Polígon Malloles. Molt fred i poquíssim trànsit. De les 5h a 2/4 de 8h el trànsit era pràcticament nul. Polígons buits!

9:30h Al #piquetinformatiu del Pont del Blanqueig. Poca activitat. Tot i el piquet, no hi van haver gaires aglomeracions de trànsit

10h: Al #piquetinformatiu del Carrefour. Aquí els únics incidents del dia. En la foto d'Osona.com fins a 3 militants d'EUiA d'Osona (en el piquet n'havia gairebé una desena, entre EUiA i AJ-Joves d'EUiA d'Osona, a Manlleu n'havien més). Símptoma de la implicació dels meus/ves companys/es en la vaga.

11h: #piquetinformatiu en el McDonalds. Només hi havia les encarregades. Van trucar al "jefe" dient que hi havia piquets en "actitud pacífica". No van voler tancar. (foto Osona.com)

 13:30h: A la #mani convocada per la Plataforma en defensa dels drets socials i laborals. Unes 2.500 persones (mani més grossa en més de 25 anys) convocades de manera unitària per sindicats, partits i associacions osonenques. (foto 9nou.cat)

Recull fotogràfic d'Osona.com (piquets - manifestació)
Recull fotogràfic del 9nou.cat

28 de març del 2012

#29M : TANCAT PER VAGA GENERAL


Serveix fer vaga? Del nostre passat, pel nostre futur...

De entre totes les argumentacions que fan servir algun@s per a no fer vaga el #29M, segurament la més absurda, patètica i vergonyant és que les vagues no serveixen per res (o més imbècil encara: que només serveixen per a perdre 1 dia de salari).
Aquells que (encara) treballen 8h al dia, que (encara) tenen dret a vacances pagades, que (encara) poden agafar una baixa quan estan malalts o que (encara) poden gaudir de la seguretat econòmica i laboral d'un conveni; deuen creure que tots aquests drets els hi van caure del cel, o que els van aconseguir per la providència divina...
Els drets que tenim, i que molts volem conservar (i ampliar) per als nostres fills, són fruit de la lluita, les vagues i la unitat dels i les treballadores.
Tot això és molt senzill: uns tenen la paella pel mànec i d'altres estem a dins de la paella. Només amb la unitat en la defensa dels drets dels que estem a dins de la paella es poden reequilibrar les forces. Això és el sindicalisme i res més. Unitat dels treballador@s en la defensa dels seus interessos. La vaga general és un instrument més per a la defensa d'aquests interessos. 
Per això van lluitar els nostres pares. Si ells, en condicions molt més precàries, van ser capaços d'aconseguir coses... tenim dret nosaltres a dir que aquestes lluites no serveixen per a res?

23 d’octubre del 2010

Defensar el dret de vaga a l'ACN = A la puta calle!

El passat dilluns 4 d'octubre un treballador documentalista de l'Agència Catalana de Notícies (ACN) va ser acomiadat de manera fulminant després de respondre un correu enviat pel seu director, Saül Gordillo, en que ,l'endemà de la vaga, felicitava als treballadors que no l'havien secundada. Els fets van transcórrer així:

El passat 30 de setembre, l'endemà de la vaga general, el director de l'ACN, Saül Gordillo, envia un correu a la plantilla felicitant expressament als treballadors que no havien secundat la jornada de vaga. A l'escrit, entre d'altres coses, es deia que "La gran quantitat d'informació i de material gràfic (produït) demostra la vocació periodística de tots vosaltres". El treballador acomiadat va respondre aquest mail fent la reflexió als seus companys del que podia significar el fet de no haver-se sumat a la vaga. En un to irònic va dir que "se sumava a les felicitacions del director per haver produït, l’Agència, el doble de notícies que un dia com la manifestació del 10 de juliol a Barcelona i, d’aquesta manera, haver neutralitzat amb escreix la no producció dels periodistes que sí van voler exercir el seu dret a la vaga". També feia esment de l'actuació de la direcció de l'agencia prèvia a la vaga, explicant que "es va pressionar eventualment el personal" i que s'havia recorregut a mètodes dubtosos "en relació a la imposició de serveis mínims".

Només 4h després d'haver respost aquest correu, el treballador en qüestió va ser cridat al despatx del gerent de l'ACN que li va comunicar el seu acomiadament per "raons econòmiques".
El treballador tenia un contracte d'obra al que encara li restaven 7 mesos de vigència, i l'empresa va argumentar que s'havia de rescindir el contracte degut a que la retallada pressupostària afectava l'obra per la qual havia estat contractat. L'obra s'acaba justament el mateix dia en que aquest treballador contesta l'escrit del director... Curiós!

Decebedor que els dirigents d'un mitjà de comunicació tinguin un concepte tan limitat de la llibertat de d'expressió i dels drets dels treballadors. I ara, parlem de piquets...!

El Comitè d'Empresa de l'Agència Catalana de Notícies (ACN) vol comunicar a l'opinió pública el seu rebuig al recent acomiadament d'un treballador de l'àrea de Gestió de la Informació perquè suposa una vulneració als drets fonamentals de la llibertat d'expressió i al dret a fer vaga sense haver de patir represàlies per part de l'empresa.

Un redactor documentalista de l'ACN ha estat acomiadat per la direcció de l'empresa per haver fet vaga i exercir el seu dret fonamental de llibertat d'expressió. El motiu que ha desencadenat aquest acomiadament ha estat un correu intern electrònic del professional que va fer vaga el 29-S, en resposta a un correu enviat el 30 de setembre pel director de l'ACN, Saül Gordillo. En aquest correu, enviat a tota la redacció, el director felicitava als redactors que van treballar durant la jornada de vaga del 29-S perquè havien demostrat la seva 'vocació' periodística, el valor afegit 'impagable que fa gran' a l'ACN, segons deia el director.

El treballador acomiadat va respondre al director el dia 4 d'octubre a les 13h10 a través d'un altre correu intern enviat al director i amb còpia a tota la plantilla. La resposta de l'empresa va ser fulminant i immediata i el van acomiadar poc abans de les sis de la tarda. En el correu, el documentalista, utilitzant un to irònic, se sumava a les felicitacions del director per haver produït, l’Agència, el doble de notícies que un dia com la manifestació del 10 de juliol a Barcelona i, d’aquesta manera, haver neutralitzat amb escreix la no producció dels periodistes que sí van voler exercir el seu dret a la vaga.

La direcció de l’empresa ha justificat l’acomiadament com una necessitat d’ajustar la plantilla de l’àrea de Gestió de la Informació. Per aquest motiu, l'empresa va decidir rescindir el contracte d’obra i servei de l’afectat.

El Comitè d’Empresa nega públicament aquesta explicació i recorda que en una recent reunió celebrada aquest setembre amb la direcció, el president de l’ACN, Carles Mundó, va comunicar que no es preveien acomiadaments ni ajustos de plantilla.

El Comitè d’Empresa creu que cap decisió empresarial d'aquestes característiques pot quedar sense resposta, i menys si aquesta s’assumeix en una empresa pública. S’ha d’evitar que aquest error de gestió es pugui fer servir de referent en futurs comportaments en el sector privat.

Davant la naturalesa d’aquest acomiadament, el Comitè d’Empresa reclama la readmissió immediata del treballador acomiadat perquè estem plenament convençuts que s’han vulnerat els drets fonamentals d’exercir el dret a vaga sense patir represàlies i el de la llibertat d’expressió. El Comitè d’Empresa també demana explícitament la intervenció del Col•legi de Periodistes perquè valori aquest fet i prengui les mesures pertinents.

Comitè d’Empresa de l'Agència Catalana de Notícies

28 de setembre del 2010

AQUEST BLOC TAMBÉ TANCA


D'AQUÍ 1 MINUT, I DURANT TOT EL DIA DE DEMÀ, AQUEST BLOC ROMANDRÀ TANCAT, MOTIU:



VAGA GENERAL!




PD: No hi haurà serveis mínims. Qui vulgui serveis mínims que es compri un lavavo petit.

29SET: PIQUET informatiu d'I Love IU

Les persones d'I Love IU escalfem la vaga. L'ampli piquet informatiu d'I Love IU està format per:

http://radiorexurdimento.blogspot.com/2010/09/folga-xeral.html
http://bloclaratera.blogspot.com/2010/09/objetivos-del-milenio-una-decada.html
http://johncornford.blogspot.com/2010/09/derechos-de-los-trabajadores-en-una.html
http://saramulet.blogspot.com/2010/09/potser-no-et-motivi-massa-axo-dobrir-te.html
http://www.ines-sabanes.net/?p=4011
http://www.iescudero.cat/2010/09/29set-si-pot-servir-memoria.html
http://francescms.blogspot.com/2010/09/tv3-faran-la-vaga.html
http://arv1952.blogspot.com/2010/09/la-inutilidad-de-la-huelga.html
http://desdelacantera.blogspot.com/2010/09/fiesta-del-pce-video-acto-razones-para.html
http://fuentepalmeratimes.blogspot.com/2010/09/un-piquete-en-la-ser.html
http://fuentepalmeratimes.blogspot.com/2010/09/acto-en-cordoba-huelga-general-y-medios.html
http://david.bligoo.es/content/view/1008991/Razones-para-ir-a-la-Huelga-el-29-S.html#content-top
http://leeryescuchar.blogspot.com/2010/09/cadema-humana-por-la-huelga-imagenes-2.html
http://leeryescuchar.blogspot.com/2010/09/argumentario-de-apoyo-la-huelga-general.html
http://blogs.tercerainformacion.es/iiirepublica/2010/09/24/el-primer-piquete-esta-siendo-un-exito/
http://altersocialismo.wordpress.com/2010/09/24/un-col-lectiu-cutada-denuncia-a-la-fiscalia-als-responsables-de-lespeculacio-contra-el-deute-public/
http://marina-eupv.blogspot.com/2010/09/blog-post_24.html
http://www.laruedadeltiempo.net/2010/09/24/original-piquete/
http://dominbenito.wordpress.com/2010/09/23/la-huelga-debe-ser-un-exito/
http://dominbenito.wordpress.com/2010/09/23/iu-ccoo-y-ugt-invitan-a-los-mirobrigenses-a-participar-en-la-huelga-general-del-29-de-septiembre/
http://dominbenito.wordpress.com/2010/09/24/la-crisis-explicada-a-quienes-la-sufren/
http://dominbenito.wordpress.com/2010/09/24/sobran-los-motivos-ii/
http://blogdemariasun.wordpress.com/2010/09/24/manifiesto-ciudadano-de-apoyo-a-la-huelga-general/
http://www.gorkaesparza.com/2010/09/24/manifiesto-ciudadano-de-apoyo-a-la-huelga-general-unete/
http://blogs.tercerainformacion.es/pedromellado/2010/09/24/a-la-huelga-general-iv-la-huelga-del-26-s/
http://www.haciaelsudoeste.com/2010/09/paramos-y-nos-manifestamos.html
http://rafa-almazan.blogspot.com/2010/09/de-la-coaccion-y-la-huelga.html
http://dempeus.nireblog.com/post/2010/09/23/arguments-socials-per-la-vaga-general
http://angelsmcastells.nireblog.com/post/2010/09/23/la-crisis-explicada-a-quienes-la-sufren
http://angelsmcastells.nireblog.com/post/2010/09/24/els-especuladors-denunciats-a-la-fiscalia
http://ventanasdelfalcon.blogspot.com/2010/09/zapatero-rectifica-la-clase-trabajadora.html
http://cerosalaizquierda.blogspot.com/2010/09/el-29-de-septiembre-me-descogelo-por-la.html
http://grosske.balearweb.net/post/91743
http://saramulet.blogspot.com/2010/09/esquerra-unida-eaiv-celebro-ayer-en.html
http://luisangelaguilar.blogspot.com/2010/09/buenas-practicas-para-salir-de-la.html
http://arv1952.blogspot.com/2010/09/una-razon-mas-para-ir-la-huelga.html
http://radiorexurdimento.blogspot.com/2010/09/declaracion-de-apoio-folga-xeral-do-29.html
http://javiermadrazo.wordpress.com/2010/09/24/una-huelga-util/
http://angelsmcastells.nireblog.com/post/2010/09/25/el-barri-de-gracia-i-la-vaga-general
http://rafa-almazan.blogspot.com/2010/09/calentando-motores.html
http://grandolapeque.wordpress.com/2010/09/25/razones-para-la-huelga-capitalismo-manchesteriano/
http://opovoequemordena.blogspot.com/2010/09/0.html
http://angelsmcastells.nireblog.com/post/2010/09/25/el-barri-de-gracia-i-la-vaga-general
http://dempeus.nireblog.com/post/2010/09/25/la-huelga-del-29-s-desde-el-ambito-de-la-salud
http://www.ines-sabanes.net/?p=4043
http://www.moscasenlasopa.net/blog/?p=4431
http://silviaf1.blogspot.com/2010/09/universidad-en-huelga.html
http://fuentepalmeratimes.blogspot.com/2010/09/manual-del-piquetero-por-jose-manuel.html
http://www.sotoencameros.net/2010/09/mas-razones-para-ir-la-huelga-general.html
http://apuigsole.blogspot.com/2010/09/que-no-sens-humilii-en-el-treball-es.html
http://grandolapeque.wordpress.com/2010/09/26/comunistas-por-la-huelga/
http://marina-eupv.blogspot.com/2010/09/convencio-programatica-i-acte-de.html
http://otrovisoposible.blogspot.com/2010/09/por-que-voy-la-huelga-general-de-29-de.html
http://johncornford.blogspot.com/2010/09/los-sindicatos-llevan-razon.html
http://javiermadrazo.wordpress.com/2010/09/26/desmontando-excusas-para-ser-un-esquirol-el-29-s/
http://buscandolafraseperfecta.blogspot.com/2010/09/httpdeshuesadero.html
http://josegonzalezdiaz.blogspot.com/2010/09/zapatero-nos-recuerda-las-razones-para.html

http://www.hoipoi.net/webs/nuet/?p=497http://bosquedebrocelandia.wordpress.com/2010/09/27/sin-miedo-a-la-huelga/
http://angelsmcastells.nireblog.com/post/2010/09/27/gioconda-belli-huelga
http://ceronegativo.net/2010/09/27/especial-informativo-huelga-general-desde-la-fiesta-del-pce/
http://carlosnavarroselma.blogia.com/2010/092701-a-los-militantes-del-psoe-de-mi-pueblo..php
http://elblogdeantero.blogspot.com/2010/09/el-miercoles-la-huelga-sobran-motivos.html
http://radiorexurdimento.blogspot.com/2010/09/carta-abierta-los-que-el-29-s-no-iran.html
http://www.iescudero.cat/2010/09/29-de-setembre-una-vaga-justificada.html
http://arv1952.blogspot.com/2010/09/dialogo-trampa.html
http://www.sotoencameros.net/2010/09/nos-tratan-como-imbeciles-no-les-demos.html
http://blogs.tercerainformacion.es/victorcasco/2010/09/27/yo-estoy-en-la-huelga/
http://marina-eupv.blogspot.com/2010/09/els-diputats-deupv-ens-sumem-la-vaga.html
http://mizubel.lacoctelera.net/post/2010/09/27/no-estan-cosas-como-no-hacer-huelga

27 de setembre del 2010

29 de setembre: una vaga justificada?

La convocatòria de vaga general per dimecres 29, feta pels sindicats majoritaris, s'està trobant amb una resposta dura i desligitimadora per part de les forces polítiques i econòmiques (i els grups mediàtics que controlen) que per activa o per passiva van legitimar i animar les dures mesures contra els treballadors i treballadores proposades pel govern del PSOE.
Primer van iniciar una campanya de descrèdit contra els treballadors del sector públic, i ara són els sindicats i els sindicalistes als que els hi toca el rebre.
Tot plegat amb la clara intenció de buscar culpables entre la ciutadania i distreure l'atenció sobre el veritable tema de discussió: en què consisteix la reforma promoguda pel PSOE? Està justificada la convocatòria de vaga general?

Des del meu punt de vista, la convocatòria de vaga feta pels sindicats està més que justificada. La reforma proposada pel govern Zapatero suposa un retrocés, quant a drets laborals, que ens porta a èpoques pre-democràtiques. Veiem algun exemple:
  1. No és veritat que el nostre mercat laboral sigui rígid. Des de que va començar la crisi (2007) fins ara s'han destruït 3 milions de llocs de treball a l'Estat. Així doncs, tan difícil és acomiadar gent? El govern del PSOE sí que ho pensa i és per això que facilita, ampliant-les molt més, les causes d'acomiadament. Ara ja no cal que una empresa demostri pèrdues, ara, amb el simple fet que l'empresa al·legui que l'acomiadament serveix per a millorar la seva situació ja n'hi ha prou. Abans l'empresa havia de justificar dificultats actuals, ara té prou amb al·legar possibles causes futures. D'aquesta manera, s'introdueix el concepte “d'acomiadament preventiu”.
  2. Un dels motius al·legats pel govern ZP, i dels que li han fet costat, és que hi havia un injust desequilibri entre treballadors fixes (que no indefinits) i temporals o precaris. Efectivament, amb la reforma s'acaba amb aquesta dualitat: ara tots els treballadors seran precaris, ja que s'abarateix durament la indemnització per acomiadament: si el motiu és improcedent, 33 dies per any treballat (en lloc del 45 actuals); si la causa és objectiva, només 20 dies per any, dels quals 8 els paguem entre tots (FOGASA) i amb un màxim de només 12 mensualitats. Si ja era fàcil acomiadar un treballador (es podia fer tot i que no hi hagués causa justificada: acomiadament improcedent), ara, a sobre, serà molt més barat.
  3. Amb la proposta de reforma és privatitza el servei de col·locació, ja que les empreses privades (ETT) poden intervenir aplicant, per suposat, els seus propis criteris (de rendibilitat econòmica).
  4. Però un dels aspectes més sagnants és que és vol acabar amb la principal eina de que disposa la representació dels treballadors: la negociació col·lectiva. D'aquí la campanya de desprestigi que estan patint els sindicats. Abans la modificació d'un acord entre treballadors i empresa (el conveni) només es podia modificar per causes tècniques o econòmiques degudament justificades. Ara amb un acord d'empresa, sense especificar causes, es pot fer. A més els “acords d'empresa” es poden modificar unilateralment només al·legant una “millora empresarial”. Això suposa una clara desprotecció, bàsicament dels treballadors de les empreses petites i mitjanes, que poden veure modificades les condicions laborals pactades en els convenis sectorials.
En definitiva, estem davant d'una reforma que no acaba amb la precarietat laboral, sinó que la universalitza. Que no garanteix més ocupació, sinó que facilita l'acomiadament, abaratint-lo. Que deixa a la discrecionalitat de l'empresa, ampliant-les, les causes d'acomiadament. I que deixa els drets dels treballadors, aconseguits en una negociació col·lectiva, en mans de la discrecionalitat de l'empresa.

Són, al meu entendre, motius més que suficients perquè dimecres fem vaga i sortim al carrer a dir que no volem que es retallin els nostres drets com a treballadors. A darrera d'aquesta reforma ja han anunciat que vindrà la de les pensions, el dia 29 també podem posar la primera pedra per a aturar-la. AIXÍ NO, senyor Zapatero!

Iñaki Escudero
coordinador d'EUiA a la comarca d'Osona i delegat sindical

(publicat al 9nou de 27/09/2010)

23 de setembre del 2010

21 de setembre del 2010

Els sindicats no estan sols

No, no estan sols! Bona part del món associatiu català es suma també a la convocatòria de Vaga General. Aquesta retallada ens afecta a tots i totes. SUMA'T!!!





20 de setembre del 2010

Encara et falten motius!?

Doncs mira el lipdub de la CONC. Collonut!!!



Ah! I els motius dels treballadors de món de la cultura!



PELS TEUS DRETS. AIXÍ NO!!! EL 29 FES VAGA!!!

potser també t'agradi...

Related Posts with Thumbnails