Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris món treball. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris món treball. Mostrar tots els missatges

1 de maig del 2013

Primer de Maig. Sindicats si, sindicats no

No em caurà cap anell per reconèixer públicament les mancances i deficiències de les organitzacions sindicals majoritàries a Catalunya i l'estat espanyol i, com no podia ser d'una altra manera, de la meva, CCOO.
La manca de connexió dels sindicats amb la societat no només és producte, que també, d'una campanya de desprestigi promoguda per bona part dels mitjans de comunicació controlats pels poders, que voldrien treure's de sobre un pes incòmode en el seu desig de desregular les relacions laborals.
Van pels sindicats, si, però també es veritat que si bona part de la classe treballadora no els troba útils deu ser perquè algun motiu se hi ha donat. I s'han donat motius:
Determinats pactes malament explicats, quan no poc explicables o unes organitzacions burocràtitzades amb una cultura de fidels cercles concèntrics de poder al voltant del líder.

Però les organitzacions sindicals són molt més que això. Són també delegats sindicals jugant-se la seva carrera professional,  quan no el seu futur laboral, en defensa dels drets dels seus companys. És solidaritat entre companys i companyes amb consciència de pertànyer a una mateixa classe i de defensar uns mateixos interessos.
Són millors les condicions laborals en empreses sense treballadors organitzats? Agrada a les empreses que hi hagi sindicalistes entre els seus empleats?
Si algú encara té dubtes quant a la resposta, li recomano que faci una reflexió sobre el que ha passat aquesta setmana a Bangladesh. No parlaré de la deslocalització. Parlaré de la reacció dels mateixos treballadors després de la tragèdia. Quan les multinacionals occidentals, responsables en gran part de la tragèdia, oferien als familiars de les víctimes "compensacions", els treballadors el que reclamaven era que se'ls deixés sindicar. Les empreses i els governs titelles s'estimen més pagar "compensacions" després d'un accident, que no pas permetre la sindicació dels treballadors.
Sindicar-se, defensar els drets i les condicions laborals de manera col·lectiva i unitària. És la lluita que van tenir els nostres avantpassats fa unes quantes dècades. És el que commemorem el 1r de Maig. No ho oblidem. 



16 de novembre del 2012

#14NRoig: Viscut i vist des de la meva càmera


(dia 13) 21:45h. Piquet informatiu a Torelló. Evitant #piquetempresatial a l'empresa TC, a l'entrada del torn de nit. Un company del piquet va ser atropellat.

5h. Piquet informatiu a la "Zona Diesel". Únic incident remarcable de la nit amb un camioner que va estar a punt d'atropellar gent del piquet  

6:30h. Piquet informatiu a la Ctra. de Roda (Vic). Sense gairebé trànsit fins les 7:30h. 3/4 cotxes acumulats com a molt

9:15h. Trobada d'alguns grups de piquets a "La Cabra" de Gurb. Preparant-nos per a tallar l'Eix Transversal


10h. Eix Transversal tallat (vídeo)
11h. Piquet informatiu "ocupant" l'ajuntament de Vic

11:30h. Entrada piquet informatiu al mercat municipal de Vic 


12:15h. Manifestació de Vic (vídeo @el9nou)

13:30h. Manifestants arribant al punt de finalització de la manifestació de Vic

18:30h. Manifestació a Barcelona. Això és el lateral de Passeig de Gràcia. No ens vam poder moure ni 1 metre

17 de setembre del 2012

Dret a treballar dels esquirols: Una bona idea

Avui, mentre sentia la ràdio de camí a la feina, escoltava la notícia de la vaga del transport a Barcelona.
Parlava un piquet informatiu (ostres, deu ser complicat ser piquet en una vaga del transport amb els serveis mínims que marquen...). El cas és que aquest sindicalista llençava una idea que a mi sempre m'havia passat pel cap: han de beneficiar-se els "esquirols" de l'èxit d'una mobilització?

La realització d'una vaga l'acorden per majoria els representants legals dels treballadors. El dret de fer vaga s'ha de compaginar amb el dret d'anar a treballar, això és així. També està molt clar que les amenaces a treballadors per algun empresaris condicionen el dret a vaga, aquí té importància l'actuació dels piquets, que moltes vegades serveixen "d'excusa" al treballador davant la coacció d'alguns empresaris.
Tot i així, continua havent-hi treballadors que no són coaccionats per l'empresa i van a treballar de manera conscient i voluntària (bé per ser contraris a la convocatòria, bé per no perdre el dia de sou). Efectivament, aquests treballadors tenen dret a anar a la feina.

Ara bé, els que som delegats sindicals sabem (i moltes vegades ens fa ràbia) que de les millores i avantatges que s'aconsegueixen amb la negociació, i/o amb la pressió, se n'aprofiten tots els treballadors, els que s'han mobilitzat, se l'han jugada i han perdut dies de sou, i els "esquirols" de torn. De fet, moltes vegades el que menys es "mullen" i els "esquirols" són els més exigents i crítics amb els sindicats.

Doncs bé, aquest piquet de la vaga de transport d'avui proposava que els piquets, a banda d'informar als treballadors del motiu de la vaga i dels seus drets, fessin signar un document a aquells treballadors que es neguessin a secundar la vaga, conforme es desvinculen de la vaga i, aquí ve lo important: ES DESVINCULEN DE LES MILLORES ACONSEGUIDES AMB LA MOBILITZACIÓ!

Per a mi és d'una lògica i justícia totals. Si no estàs d'acord amb una convocatòria de mobilització i no ajudes al seu èxit, per què t'has de beneficiar d'aquest hipotètic èxit?
Dret a ser "esquirol", sí, però amb totes les conseqüències.

5 d’agost del 2012

Sobre la biblioteca de Manlleu a l'edifici històric de Caixa Manlleu

Explicava aquest divendres el 9nou en la seva edició escrita que l'alcalde de Manlleu, Pere Prat, anunciava que està pràcticament tancat el que la biblioteca de Manlleu s'instal·li en l'actual edifici dels departaments centrals de la subseu manlleuenca d'Unnim, l'edifici dels antics serveis centrals de Caixa Manlleu. Semblaria ser que ja hi ha un acord amb BBVA, nou propietari d'Unnim Banc, acord beneit per la Diputació barcelonina.
No seré jo qui estigui en contra de que un edifici històric per a Manlleu, com el de l'antiga Caixa Manlleu, sigui seu d'un equipament de la importància d'una biblioteca, però com a treballador en actiu d'Unnim que, a més a més, té el seu lloc de treball en aquest edifici no puc deixar de mostrar la meva sorpresa i, també, certa indignació.

A data d'avui, ningú de BBVA s'ha adreçat als representants legals dels treballadors/res per a informar del futur d'aquest edifici i, sobre tot, de la vuitantena de treballadors/res que encara hi treballem. Sembla ser que el sr. Prat té una bona "sintonia" o línia directa amb la gent de BBVA, fora bo que abans de decidir el futur d'un centre de treball, es negociés què passa amb els treballadors/res que encara hi treballen.
De manera indirecta ens hem d'assabentar que no hi haurà continuïtat en l'ocupació de les persones que treballem a l'edifici de Manlleu. A banda de negociar que se'n fa de l'edifici, algú s'ha preocupat de què se'n farà dels seus ocupants?


Sincerament, trobo molt poc elegant anunciar el futur de l'edifici de Caixa Manlleu quan els seus ocupants encara vivim amb el neguit a sobre, sobre quin serà el nostre futur. Ens quedarem (sembla ja bastant clar que no)? Marxarem? En quines condicions? A veure si també ens poden explicar això. Mentrestant, una mica de respecte, si us plau...

30 de març del 2012

Vaga General a Vic. El meu recull fotogràfic

05:30h: Al #piquetinformatiu de l'entrada del Polígon Malloles. Molt fred i poquíssim trànsit. De les 5h a 2/4 de 8h el trànsit era pràcticament nul. Polígons buits!

9:30h Al #piquetinformatiu del Pont del Blanqueig. Poca activitat. Tot i el piquet, no hi van haver gaires aglomeracions de trànsit

10h: Al #piquetinformatiu del Carrefour. Aquí els únics incidents del dia. En la foto d'Osona.com fins a 3 militants d'EUiA d'Osona (en el piquet n'havia gairebé una desena, entre EUiA i AJ-Joves d'EUiA d'Osona, a Manlleu n'havien més). Símptoma de la implicació dels meus/ves companys/es en la vaga.

11h: #piquetinformatiu en el McDonalds. Només hi havia les encarregades. Van trucar al "jefe" dient que hi havia piquets en "actitud pacífica". No van voler tancar. (foto Osona.com)

 13:30h: A la #mani convocada per la Plataforma en defensa dels drets socials i laborals. Unes 2.500 persones (mani més grossa en més de 25 anys) convocades de manera unitària per sindicats, partits i associacions osonenques. (foto 9nou.cat)

Recull fotogràfic d'Osona.com (piquets - manifestació)
Recull fotogràfic del 9nou.cat

28 de març del 2012

Serveix fer vaga? Del nostre passat, pel nostre futur...

De entre totes les argumentacions que fan servir algun@s per a no fer vaga el #29M, segurament la més absurda, patètica i vergonyant és que les vagues no serveixen per res (o més imbècil encara: que només serveixen per a perdre 1 dia de salari).
Aquells que (encara) treballen 8h al dia, que (encara) tenen dret a vacances pagades, que (encara) poden agafar una baixa quan estan malalts o que (encara) poden gaudir de la seguretat econòmica i laboral d'un conveni; deuen creure que tots aquests drets els hi van caure del cel, o que els van aconseguir per la providència divina...
Els drets que tenim, i que molts volem conservar (i ampliar) per als nostres fills, són fruit de la lluita, les vagues i la unitat dels i les treballadores.
Tot això és molt senzill: uns tenen la paella pel mànec i d'altres estem a dins de la paella. Només amb la unitat en la defensa dels drets dels que estem a dins de la paella es poden reequilibrar les forces. Això és el sindicalisme i res més. Unitat dels treballador@s en la defensa dels seus interessos. La vaga general és un instrument més per a la defensa d'aquests interessos. 
Per això van lluitar els nostres pares. Si ells, en condicions molt més precàries, van ser capaços d'aconseguir coses... tenim dret nosaltres a dir que aquestes lluites no serveixen per a res?

9 de març del 2011

Sobre el dret de vaga (també als aeroports)

No són controladors aeris que cobren nòmines elevades. No amaguen la convocatòria de vaga darrera unes baixes o absències laborals, la fan amb tots els tràmits legals. No convoquen una vaga en el darrer moment, avisen amb molt de temps...
Tot i així, des dels mitjans de comunicació, així com des dels poders econòmics que els sostenen i des dels poders polítics als que serveixen, s'està fent una campanya agressiva contra la convocatòria de vaga feta pels sindicats de classe d'AENA.
Els hi tornen a acusar, igual que amb la vaga dels controladors, d'agafar com ostatges els viatgers (tot i que convoquen la vaga amb mes i mig d'antelació). De voler fer mal. De perjudicar el sector turístic. De voler pressionar i no negociar... En definitiva, els acusen de voler fer servir el seu dret de vaga.

Perquè, en què consisteix una vaga? Que jo sàpiga una vaga consisteix en deixar de treballar i així fer pressió per a la consecució d'uns objectius laborals. Què es pot provocar un perjudici? És clar! Sinó, on estaria la pressió? Provoquen més perjudici els treballadors d'AENA que el que puguin provocar els treballadors del sector sanitari, educatiu, transport o comercial? Si el fet de que no s'enlairen avions i es perjudiquin els viatgers és motiu per a restringir el dret de vaga, no seria més motiu que no es passin consultes mèdiques, que no es facin classes a les escoles, que no surtin els ferrocarrils o que no s'obrin les botigues de menjar? Hem de restringir a tots aquest sectors el dret de vaga? I als taxistes, camioners, treballadors de benzineres, escombraires, treballadors d'oficines bancàries...?
I llavors, per què no suprimim directament el dret de vaga?

Els treballadors d'AENA convoquen vaga perquè el govern espanyol, pressionat pels grans poders econòmics, s'està venent tot lo vendible, AENA inclosa. Fa no massa temps els mitjans es paraven a analitzar si una convocatòria de vaga era proporcionada o no, si la culpa era de l'empresa o dels treballadors. Ara ja no es miren raons. Si no podem anar de vacances en avió per Setmana Santa, la culpa és dels treballadors, que a fi de comptes són qui la convoquen. No miren els seus motius, ni més enllà. Els mitjans no es queixen de les pressions que exerceixen els poders econòmics per a privatitzar AENA, les caixes d'estalvi, la loteria i tot lo privatitzable. Però sí es queixen de l'única pressió que poden exercir els treballadors: la vaga.

Els treballadors d'AENA fan vaga per a defensar els seus llocs de treball i les seves condicions laborals. Fan vaga per a defensar una qualitat del servei (ja sabem com funcionen les subcontractes). Ja sabem que una vaga provoca perjudicis, però en aquest cas el motiu està més que justificat. Si avui permetem els atacs al dret de vaga dels treballadors de terra d'AENA, demà ens el poden retallar a la resta.
La vaga dels treballadors d'AENA és evitable, i per això donen molt de temps per a negociar. Evitar una vaga no només està en mans d'una de les parts...

29 d’octubre del 2010

Marcelino Camacho. Una referència a seguir

En aquest article Agustín Moreno resumeix perfectament la figura i la persona de Marcelino. Queden poques persones com Marcelino, com Josefina, com Gregorio Lopez Raimundo, com Miguel Núñez... I perquè queden pocs com ells, el buit que deixen resulta encara més gros. Mai podrem ser com ells, només podem aspirar a tenir-los de referència ètica, moral i de lluita.



"Nosotros somos de izquierdas. Hay clases y lucha de clases. Los patronos tienen intereses distintos al nuestro y en el sistema capitalista se explota a los trabajadores"
"Los trabajadores deben unirse porque se ha avanzado mucho en democracia, pero poco en igualdad"
"Ni nos domaron, ni nos doblaron, ni nos van a domesticar"

Coherència, honradesa, valor, bondat, sacrifici, solidaritat... Valors tan fàcils d'anomenar i tan difícils de practicar... Gràcies Marcelino!

20 de setembre del 2010

Encara et falten motius!?

Doncs mira el lipdub de la CONC. Collonut!!!



Ah! I els motius dels treballadors de món de la cultura!



PELS TEUS DRETS. AIXÍ NO!!! EL 29 FES VAGA!!!

10 de setembre del 2010

29 d’abril del 2010

Nova mostra de sensibilitat social de l'equip de govern de Vic

Jo puc entendre que les persones que formen l'equip de govern de Vic no es considerin membres de la classe treballadora. Però independentment d'aquest fet, el que sí que podrien demostrar és una mica d'empatia amb les persones que sí que ho són.
L'Associació de Comerciants de CentreVic, en una decisió que considero del tot encertada i un cop consultats els seus associats, recomanarà no obrir els comerços el proper dia 1 de Maig, festa dels treballadors, i dia en que a l'equip de govern de Vic (format, recordem-ho, per dos partits que es diuen d'esquerres -PSC i ERC-) va decidir celebrar la Fira Lactium.
Sigui com sigui, finalment els comerciants de Vic sí que acabaran sent perjudicats. D'haver-se pogut celebrar la fira un altre dia és ben segur que hagués estat una bona oportunitat de negoci, i d'haver obert el 1er de Maig molts treballadors haguessin estat perjudicats en els seus drets i en la conciliació de la seva vida familiar en un dia festiu.
Són les coses a les que ja ens tenen acostumats des de l'equip de govern vigatà. Si una cosa es pot fer malament i de manera conflictiva, fem-la! En fi, ja no sorprèn...

10 de novembre del 2009

No som els culpables!

I perquè no som els culpables del desastre al que ens han portat els gestors actuals de l'injust sistema capitalista ens vam manifestar dissabte per Vic.
És hora de donar una resposta unitària a l'actual situació de crisi, crisi que és real i que estan pagant els treballadors. I perquè és hora de donar una resposta unitària, al parc Jaume Portell de Vic i a la posterior manifestació ens vam trobar representants sindicals i polítics de l'esquerra, fins i tot representants polítics que als Plens del seu municipi rebutgen donar suport a la jornada organitzada pels sindicats i després hi són presents.
Van acompanyar els companys de CCOO i UGT de la comarca els secretaris generals d'ambdós sindicats a Catalunya, Joan Carles Gallego i Josep Maria Álvarez, la diputada d'ICV-EUiA al Parlament de Catalunya i companya d'EUiA, Mercè Civit i els diputat osonenc d'ERC, Josep Maria Freixenet.
La veu dels representants sindicals va ser clara i va anar en la mateixa direcció: la crisi no l'han de pagar els treballadors, que no són responsables de la mateixa, la crisi l'han de pagar bàsicament els mateixos que s'han estat enriquint de manera desproporcionada durant aquests darrers anys. Cal millorar les condicions laborals, no flexibilitzar-les (= empitjorar-les), cal millorar la formació i, sobre tot, cal que els poders públics intervinguin en l'economia amb polítiques redistributives, progressives i progressistes.
També s'ha de dir, és hora que el sindicalisme i la política vagin de la mà en la defensa dels drets dels treballadors. Això, per suposat, no vol dir que hagin d'haver corretges de transmissió ni subordinacions. Això vol dir que els sindicats han d'entendre que no poden viure aïllats de la política que, a més de gestors, han de ser agents polititzadors de les seves bases. Sinó, el dia que sigui necessari mobilitzar-les amb reivindicacions que vagin més enllà del dia a dia de la seva empresa, ho tindran complicat. Els treballadors han de tenir clar que, per molt que es vulgui negar o vendre el contrari, pertanyen a una classe social, una classe que s'ha de mantenir unida en la defensa dels seus interessos. Aquesta, també és feina del sindicalisme.

imatge: osona.com
més informació: web d'EUiA d'Osona, osona.com, 9nou.cat, elter.net

4 de febrer del 2009

És aquesta crisi culpa del sector bancari?

Estic indignat, realment molt indignat.
ZP i els seus ministres de la ineptitud tornen a fer servir la tàctica de l'escaqueig davant un problema que és seu, principalment seu.
Responent la pregunta que encapçala l'entrada, són els bancs i caixes responsables de la crisi? Si, indubtablement. Però la seva responsabilitat no és única, ni la més greu: consisteix en la seva ceguesa a l'hora de minimitzar els riscos del més que evident sobre-endeutament de les famílies. Els bancs es van apujar al carro de l'economia especulativa basada en el totxo: tipus d'interès baixos que oferien quotes de préstecs baixes, confiança en que l'habitatge era un bé que no es depreciava mai i que per tant sempre es podria tornar a vendre amb plusvàlues (tant pel client, com pel banc) i sense que ningú assumís el risc d'operacions fallides.
Aquest sobre-endeutament de les famílies, afegit a la depreciació del bé objecte d'especulació (l'habitatge), és un dels elements d'aquesta crisi. L'altre, més exclusiu de Catalunya i l'estat, és l'atur. Les dades d'atur d'ahir són esgarrifoses, i el ministre Corbacho, que negava que el nombre d'aturats arribés als 4 milions, ahir va reconèixer-ho sense ni tan sols despentinar-se. Ah! amb aquesta taxa d'atur no es poden contractar immigrants. Corbacho tira dels seus caps de turc habituals...

Deia que ZP, Corbacho i companyia volen escaquejar-se de la seva, més que evident, responsabilitat en l'actual crisi, posant de parapet bancs i caixes. És indignant, fins i tot el principal partit de l'oposició i l'opinió pública els acompanyen en aquest clam.
La culpa és dels bancs que no donen crèdits a les famílies. Però crèdits exactament per a què? Em sembla inaudit que es vulgui solucionar el problema del sobre-endeutament de les famílies endeutant-les encara més, perquè fins on jo entenc, els crèdits s'han de retornar i per tant són deutes. Si hi ha persones a les que els bancs no donen crèdits deu ser perquè no els poden retornar (recordem que un banc és una entitat privada i no una ONG).Una persona a l'atur, que segurament ja té una hipoteca, per què carai ha d'endeutar-se encara més?
ZP va injectar liquiditat als bancs i aquests ara no volen donar crèdits. Doncs mira que bé! ZP va regalar diners als bancs perquè aquests donessin crèdits de manera indiscriminada (no era aquest el problema? els crèdits indiscriminats) i ara no els donen... Si el que volia ZP era injectar diners a les famílies, per què no va fer-ho ell directament? Perquè és mentida! Una més. ZP no va injectar cap diner, són els bancs els que van anar a una subhasta d'actius per adquirir aquest diners a un interès preferent.

Senyor Zapatero, no distregui l'atenció. El principal, i brutal, problema que tenen les famílies és l'atur, i aquest és un problema que li correspon a vostè. Ja fa anys es van destruint llocs de treball a la indústria (deslocalitzacions, EROs...) i vostè no ha promogut cap política de reindustrialització per recol·locar aquests treballadors. El totxo i el turisme l'assumien tot. Ara no hi ha totxo, el turisme flaqueja, i l'atur se'ls hi va de les mans. La culpa és dels bancs que no donen crèdits?
Si tant dolents són els bancs, perquè no fa cas vostè de les nostres propostes i nacionalitza algun banc, o bé crea una banca pública?
El que han de fer els bancs és renegociar les hipoteques dels seus clients, aturant quotes, allargant terminis o fent el que sigui perquè ningú perdi casa seva. El que ha de fer el govern és proporcionar feina digna i estable als ciutadans, i si no pot, gastar-se els diners en protegir-los de la crisi amb ajuts, no demanar que s'endeutin més.
No és hora d'endeutar les famílies, no és hora d'ajudar els bancs. És hora de potenciar l'estat del benestar i d'apostar, d'una vegada per totes, per una política industrial que ens posi en la senda d'una economia productiva, i no especulativa.

Crec que d'aquesta crisi hem d'aprendre alguna lliçó. L'economia no pot estar en mans d'especuladors, i més si és l'habitatge el bé subjecte a especulació. L'habitatge és un bé de primera necessitat, l'accés al mateix tampoc ha de estar en mans de les variacions dels tipus d'interès i de la negligència de les entitats bancàries a l'hora d'analitzar el risc. Només una decidida política d'habitatge públic pot trencar aquestes dinàmiques especulatives, donar servei als ciutadans i endeutar-los de manera prudent.
La banca privada té com a objectiu l'obtenció de beneficis, no és una ONG. Si estem d'acord (perquè imagino que vist lo vist, hauríem d'estar-ne) en que s'ha de controlar el sobre-endeutament de les famílies, sense passar de l'extrem d'omplir-les de crèdits al de tancar-les l'accés als mateixos, cal una banca pública al servei del ciutadà, que es regeixi per assegurar l'interès públic i no per l'obtenció de beneficis privats.
Aquestes idees, política industrial, habitatge i sector financer públics, ja les venim portant al nostre programa electoral des de fa anys (tractant-nos la resta de forces d'il·luminats). Ara estan d'actualitat. No només es tracta de mesures contra la crisi, són mesures per la justícia social que ens haguessin estalviat bona part del problema que tenim en aquests moments.
ZP m'indigna!

27 de desembre del 2008

"El País", diari progressista

Si, l'òrgan d'expressió oficial del PSOE, el diari líder El País, ha tornat a donar-nos una mostra del que entenen al grup PRISA per progressisme. Després de la seva sintonia amb els colpistes que van intentar enderrocar el govern veneçolà, després de les seves diatribes contra Correa, Morales, etc; ara l'objectiu del seu progressisme són els seus mateixos treballadors.
Els treballadors de El País van decidir en assemblea anar a la vaga per a protestar per l'externalització de l'àrea de publicitat del diari. La decisió va ser adoptada per àmplia majoria, 422 vots a favor, 76 en contra i 10 en blanc. Poc després de la decisió d'anar a la vaga, la direcció del diari va treure un article en que revelava el cost salarial de la plantilla. Els treballadors van respondre amb una nota en que afirmaven que la vaga no és per motius salarials, sinó pel desig de preservar els llocs de treball.
Segons informen, la vaga està tenint un seguiment majoritari, només els redactors en cap i el personal amb contractes a punt de vèncer (i que per tant, pateixen xantatge amb les renovacions contractuals) estan assistint a la feina. Representants del Comitè d'Empresa han afirmat que el Grup PRISA està pensat imprimir el diari d'aquest cap de setmana en tallers externs i que de ser així, presentaran una denúncia per no respectar el dret a la vaga.

Ja veieu, el diari PSOEgressista fent servir treballadors i empreses externes per a rebentar vagues. Què serà el següent? Contractar matons a sou, a l'estil Chicago, per a apallissar els vaguistes?
Ja sabeu, si algú troba aquest cap de setmana El País als kioskos, que no el compri. Tampoc obriu la seva web, és una petició que ens fan des del Comitè d'Empresa del diari.

17 de desembre del 2008

La sobirania popular atura les 65h!!!

Si, la sobirania popular, perquè el poble només pot estar representat per aquelles persones que han estat escollides democràticament en eleccions lliures.
Aquesta sobirania a Europa l'encarna el Parlament Europeu, només allà es troben les persones que escollim els ciutadans europeus a les eleccions i que ens representen. Aquest Parlament moltes vegades ha estat una institució decorativa, de simple ratificació de les decisions dels "dirigents" dels estats membres. Però aquesta vegada ha dit NO! i ha aturat una de les majors agressions contra la classe treballadora europea.
Estem davant una demostració palpable del que ja veníem dient des de fa temps: les eleccions al Parlament Europeu importen, i molt. La no participació, fomentada moltes vegades des del poder, serveix de legitimació a aquells sectors que volen aprofitar el desconeixement del que es cou a Europa per a colar-nos directives restrictives de drets socials. Algun ministre de treball, que al seu Estat segur que no gosaria fer reformes d'aquest tipus, aprofita la llunyania de Brussel·les i l'heterogeneïtat de l'Europarlament per a fer realitat les seves perverses obsessions.

Però segurament aquesta victòria de l'Europa social no hagués estat possible sense la mobilització de bona part de la ciutadania europea agrupada al voltant de sindicats i partits d'esquerres. Una gran victòria que afegir a les dels referèndums francès, holandès o irlandès. Al igual que a Irlanda, intentaran tornar a la càrrega, però que no ho dubtin: els que pensem que aquesta Europa social és intocable, no donarem cap pas enrere...

PD: El grup parlamentari de GUE-NGL no accepta les 65h setmanals, però tampoc les 48. Defensem i continuarem fent-ho la jornada de 35h setmanals.

També parlen i celebren aquesta derrota neolliberal:

potser també t'agradi...

Related Posts with Thumbnails