23 d’octubre del 2008

L'ajuntament de Vic discrimina les dones

Dimecres 22 d'octubre, migdia, sala Sert, edifici del Sucre, Vic.
Jornada organitzada per la gent del Projecte Atenea, l'Ajuntament de Vic i la Diputació de Barcelona sobre la igualtat d'oportunitats de les dones a les empreses. Presència d'algun empresari i de representants sindicals.
Es parla de plans d'igualtat a les empreses, presència de les dones en llocs de responsabilitat, etc. Obre les jornades l'Alcalde de Vic, però problemes d'agenda el fan marxar abans de l'acabament. Representant l'Ajuntament queda una regidora de l'equip de govern, diguem-ne que relacionada amb la matèria que es toca.

En un moment en que ningú l'escoltava, potser només el més de mig centenar de persones que assistien a la cloenda de la jornada, diu que l'Ajuntament de Vic no té cap pla d'igualtat, tot i que ella el va proposar (es veu que li van dir que per a què volia això) i que, de fet, a les dones se les discrimina perquè n'hi han que, a igual categoria que els homes, cobren menys sou. Per acabar-ho d'amanir diu, dirigint-se als presents, que no diguin res del que ella ha dit, perquè sinó li podrien fotre una bona bronca (els seus companys de l'equip de govern m'imagino...). Aquesta regidora va tenir la mala sort que alguns dels assistents a les jornades militen, a més de al mateix sindicat, a la mateixa organització política que jo. Com podreu imaginar els hi ha faltat temps per xafardejar-me l'esperpèntica situació.
A mi en un principi m'ha passat el mateix que imagino us està passant a vosaltres en aquests moments, no m'ho vaig poder creure. Ja sé que són pagerols, però tant no pot ser!
He hagut de demanar-ho per tres vegades, i per tres vegades m'ho han reconfirmat. Per la boca que se'm va quedar podria haver passat un troleibús.

I jo em pregunto: coneix aquesta regidora els sous de tots els empleats de l'ajuntament? Imagino que els dels treballadors de la seva àrea, si. Vol dir això que és allà on es discrimina les dones? Ja ha denunciat aquestes desigualtats? Té pensada alguna cosa per posar-hi remei?
Mare meva, quin misteri!

Una regidora que diu que pertany a un partit que diu que és progressista sap que s'està discriminant les dones que treballen a l'Ajuntament de Vic, ajuntament que ella ajuda a governar. Diu que va presentar un pla d'igualtat (imagino que per a acabar amb la discriminació que ella mateixa reconeix) i se'l tiren directament a la paperera. Ah! i continua pertanyent a aquest equip de govern i es dedica a continuar denunciant la discriminació (i en un fòrum contra la discriminació!!!). Jo, de veritat, no sé que més dir. És inaudit.

La cosa semblaria una broma pesada si no fos perquè el tema és massa seriós. A mi almenys no em fa gota de “Gràcia”.
Apali, i ja no dono més pistes de qui era la regidora. Us faré quedar amb el dubte...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Iñaki,
Vaig voler ilustrar que les coses no es fan sempre de la millor manera.
Vaig dir que no hi havia pla d'igualtat a l'ajuntament i que algú va dir que no creia que es tingues que fer ja que supososava que tot es feia com calia. Ignorancia masculina, malhauradament molt extesa.
Vaig tenir l'honradesa de dir que sí, que també hi han diferencies a esmenar a l'ajuntament, però com a tot arreu
El que també vaig dir és que estavem posant fil a l'agulla per arreglar-ho a nivell d'ajuntament i així ho farem. Estem iniciant el procés per fer el pla d'igualtat.
En canvi crec que la teva publicació te molta mala fe, publicar xafarderies explicades, canviar-les, i intentar fer mal aprofitant qualsevol ocasió de part les persones de la teva formació política... no crec que sigui una manera adeqüada de fer les coses.
Suposo que no em prens per tonta, i que no creus que no vaig veure qui hi havia en el meu auditori, se perfectament quí et va poder explicar això i entre ella i tu la tergiversació està assegurada. No ens dius les coses positivament tal com ho vaig fer jo, al reves.
Jo no vull guerra, sembla ser que vosaltres si.
Feu oposició creativa, deixeu l'atac i la agressivitat de banda. Potser no us queda cap més alternativa ja que no trobeu com criticar la meva obra al govern de la ciutat. Us quedeu en les anècdotes.
Jo no ataco mai, però si continueu així em tindre de defensar.
Gràcia Ferrer

Iñaki Escudero Vázquez ha dit...

Benvolguda Gràcia, responent el comentari que veig que has deixat al bloc, m'agradaria dir-te que:

En quan al fons

Sincerament crec, que en aquest tema, no es podrem posar d'acord. El teu comentari al post em fa reafirmar-me en el que vaig escriure. I ho faig perquè no puc arribar a entendre que una dona que pertany a una organització d'esquerres despatxi així un tema com aquest.
Reconeixes que hi ha desigualtats, reconeixes que no et van voler acceptar el pla d'igualtat (la ignorància masculina - d'algun company teu d'equip de govern, imagino -). I a més ho dius en públic. En fi, que més vols que digui...

Aquí la qüestió és:
Si estan detectades de manera individualitzada aquestes desigualtats?
Si s'han solucionat ja, o no?
Pel que dedueixo del teu comentari, el tema encara està sense solucionar. S'està posant fil a l'agulla, dius. Imagino que amb “posar fil a l'agulla” et refereixes al nou “pla d'igualtat” que esteu preparant. Espero que hagis pogut fer entendre, de proves pel que sembla ja en tens, als “mascles ignorants” la necessitat d'aquest “pla”. Quan hi ha una situació d'injustícia, es sap i es reconeix, s'ha de solucionar de manera immediata. Apel·lar a la ignorància masculina d'algun dels teus companys de govern o a que a tot arreu hi ha situacions injustes (“diferències a esmenar”) no crec que sigui excusa vàlida.

En quan a la forma

He vist que tens un bloc bastant nou, per tant, encara amb poc contingut. Desitjo que vagi a més.
La qüestió és que els blocs, i el meu n'és un exemple, solen ser eines individuals. Al meu, les opinions, crítiques, felicitacions o informacions que penjo són meves i de ningú més. Com a organització o com a coalició ja tenim els nostres propis òrgans d'expressió.
Si l'has fullejat, comprovaràs que les crítiques, opinions, etc, solen tenir un to àcid, punyent, clar i sincer. No pensis que reps un tracte especial. El post en qüestió que tant sembla haver-te molestat és crític i irònic, que vols que faci, penso que ho foteu malament i ho dic. Tampoc crec que sigui més dur que la teva resposta. Resposta, que com moltes de les que em dediquen els visitants d'aquesta bitàcora, són també crítiques, mordaces, dures... totes les accepto amb esportivitat sempre i quan no continguin greus insults personals. No considero el teu comentari, ni cap altre dels que se m'han fet, una agressió o declaració de guerra.

No acabo d'entendre que vol dir això d'oposició creativa, però el que si que crec és que no ens quedem en les anècdotes, i menys en temes com aquest.
Per suposat que no penso que siguis tonta, igual que no penso que les persones que van assistir a la jornada ho siguin. Vaig rebre la informació per més d'una font i vaig mirar de confirmar-la. La unanimitat a l'hora d'explicar el que es va dir em fa dubtar que hi hagués cap tergiversació (de fet tu tampoc ho negues, em remeto a l'apartat anterior d'aquesta resposta). D'altres temes que es van comentar com les possibles desigualtats o manques d'oportunitats a determinades organitzacions polítiques no les vaig voler comentar al post perquè les versions sobre el que exactament es va dir presentaven varies diferències d'interpretació.
L'afegitó de no comenteu això que us estic dient que em foteran una bronca, doncs mira, tot i que imagino que ho vas dir en un to distés li dona una certa imatge de credibilitat a la informació.
Tampoc crec que sigui difícil d'endevinar qui havia al “teu” auditori, entre d'altres coses, perquè un dels organitzadors era l'Ajuntament de Vic i els assistents s'havien d'apuntar amb noms, cognoms i de “quin àmbit venien”.

En definitiva, les sensacions d'agredir o de sentir-se agredida, moltes vegades són interpretacions personals. En aquest cas, a l'igual que en d'altres, crec que confoneu crítica amb agressió, guerra... Mai tinc intenció d'agredir, sí de criticar i mostrar el que jo considero com a incoherències de determinades actuacions. De totes les maneres, si tu t'has sentit agredida et demano les més sinceres disculpes.

Rep una abraçada...

Anònim ha dit...

MÉS ACLARIMENTS
- Ningú a l'ajuntament es va negar a fer un pla d'igualtat i jo en cap cas vaig dir això
- No vaig citar ni em vaig referir a cap company/a de govern
- Vaig fer la meva intervenció de manera distesa, per això algun comentari amb una certa "conya"
- Els problemes crònics no es resolen en 1 dia, posar fil a l'agulla vol dir iniciar un procés de reparació. No tinc cap vareta màgica (ja m'agradaria)

Podem continuar parlant del tema quan vulguis

potser també t'agradi...

Related Posts with Thumbnails